Podržavati razvoj poduzetništva kreativnog sektora

Sistemski, kroz projekte podrške i poreske olakšice, potrebno je podržati razvoj kreativnog sektora, a posebno arhitekturu, zanate, turizam, dizajn, film, televiziju, video, izdavačku djelatnost, muzeje, galerije, biblioteke, muzičku, scensku i vizuelnu umjetnost, dizajn, brendiranje i primjenu informaciono-komunikacijskih tehnologija u ovim djelatnostima. Potrebno je podržati projekte izrade promotivnih filmova za industrije, klastere i kompanije, te distribuciju i promociju različitim vidovima komunikacije (internet, tv itd).

Nužno je osigurati adekvatna finansijska sredstva, prostor, opremu i radionice za obrazovne institucije koje se bave kreativnim sektorom, osigurati njihovo povezivanje sa poslovnim sektorom, te sa privredom sufinansirati sredstva za nastupe studenata na odgovarajućim domaćim i međunarodnim sajmovima. Neophodno je poduzeti aktivnosti kako bi se povećao broj diplomanata u oblasti kreativne industrije, posebno industrijskog dizajna.

Potrebno je provoditi edukaciju slabije zapošljivih kategorija za rad u sektorima kreativne i IT industrije, te u tom smislu posebno poticati ranjive grupe kao što su: nezaposlene žene, žene s invaliditetom, žene žrtve nasilja, žene Romkinje itd. Potrebno je promovisati vrijednosti i važnost razvoja novog dizajna za industriju i biznise kroz omogućavanje kompanijama testiranja novih praksi i razvoja proizvoda više dodane vrijednosti. Sukladno tome nužno je stalno usvajanje novih tehnologija i jačanje ljudskih resursa. Ova mjera podrazumijeva osnivanje i podršku u radu dizajn centra, koji bi osigurao okruženje za daljnji razvoj bh industrijskog dizajna.

Neophodno je, također, uraditi mapiranje raspoloživih i potencijalnih resursa kreativne industrije radi sticanja uvida u stanje sektora, osigurati saradnju privrede sa domaćim institucijama znanja u kontekstu dizajna, razvoja finalnih proizvoda, osigurati oslobađanje od poreza na dohodak do tri zaposlena i dobit za tri godine za start-upove u kreativnoj industriji, IT i industrijskom dizajnu, te osigurati osnivanje NTP-ova za kreativnu industriju.

Također, potrebno je obezbijediti veća finansijska izdvajanja za sufinansiranje kinematografije i formiranje kinematografske infrastrukture, sa ciljem promocije društva.

Indikator

Izvor

Polazna vrijednost

Ciljna vrijednost

Bruto dodana vrijednost u kreativnoj i kulturnoj industriji, u 000 KM

FZS

472.190 (2018)

800.000

Broj zaposlenih u kreativnoj i kulturnoj industriji

FZS

16.355 (2019)

25.000