-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
Ova mjera podrazumijeva povećanje uključenosti u procese cjeloživotnog učenja i obrazovanja, zatim unapređivanje i proširenje učenja, osposobljavanje i usavršavanje kroz rad, poboljšanje organiziranosti, finansiranja i upravljanja procesima obrazovanja odraslih, te razvijanje procesa i sistema priznavanja neformalno stečenih znanja i vještina. Ono što posebno treba je značajnija podrška ustanovama za obuku odraslih i njihova certifikacija, kao i donošenje zakonom priznatih programa obrazovanja odraslih. Ovi programi bi bili usmjereni na pružanje usluga dokvalifikacije, prekavalifikacije i pripreme za posao.
Kroz programe podrške poduzetničkoj infrastrukturi potrebno je napraviti potpuni redizajn podrške razvoju preduzetništva i manjim preduzećima. Potrebno je podržati pristup cjeloživotnom učenju i vještinama, kako za poduzetnike, tako i za one koji planiraju osnovati preduzeće.
Posebno je potrebno osmisliti i intenzivirati nove obuke za prekvalifikaciju u IT/STEM sektor, stimulisati izdvajanja za neformalno obrazovanje i osigurati poreske olakšica za troškove obrazovanja radnika i promociju programa učenja uz rad te stažiranja. Unutar obrazovnog sistema potrebno je podržati i akreditaciju i povezivanje sa akreditiranim centrima cjeloživotnog učenja u razvijenim zemljama. Obuka i obrazovanje zaposlenih treba dobiti povećan koeficijent kao porezni odbitak.
Indikator |
Izvor |
Polazna vrijednost |
Ciljna vrijednost |
% osoba (25-64 godine) koje su, nakon redovnog obrazovanja, pohađale formalno i/ili neformalno obrazovanje u prethodnih 12 mjeseci od dana anketiranja |
FZS |
8,1 (2016/17) |
20,0 |
Broj certificiranih ustanova za obrazovanje odraslih |
Nadležna kantonalna ministarstva |
n/d |
n/d |
% poslodavaca koji su spremni ponuditi praktičnu nastavu za učenike i studente |
FZZZ |
34,8 (2020) |
50,0 |
% poslodavaca koji su spremni pružiti obuku za nezaposlene osobe (mentori, oprema...) |
FZZZ |
19,8 (2020) |
40,0 |