Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT

Promjene u obrazovnom sistemu i zaokret prema novim tehnologijama su od izuzetne važnosti za razvoj društva i ekonomije FBiH. Digitalna znanja imaju presudan značaj za inovacije, rast, konkurentnost, zaposlenost i dr.

Iz tog razloga, neophodno je podsticati škole i univerzitete na veći stepen znanja i prakse u IT oblasti kao i  postepeno uvođenje osnova programiranja na  sve fakultete. Radi uspostavljanja balansa razvoja srednjih i naprednih stručnih vještina sa ličnim i društvenim potrebama, ove vještine treba da budu dio školskih planova i programa nastave i učenja od osnovnog do visokoškolskog obrazovanja. Kako bi se postigao odgovarajući standard u posjedovanju digitalnih vještina učenika, potrebno je kontinuirano usavršavati znanje i rad nastavnika, posebno nastavnika informatike. Potrebno je kreirati programe stručnog usavršavanja i povećanja kompetencija nastavnog osoblja u oblasti IKT.

U obrazovnim institucijama, uključujući i predškolske ustanove i institucije kulture, potrebno je unaprijediti centralnu komunikacionu infrastrukturu, izgraditi lokalnu bežičnu komunikacionu infrastrukturu (WLAN) i obezbijediti digitalnu opremu neophodnu za učenje i sticanje znanja. Implementaciji ove mjere će doprinjeti i mentorski rad sa nastavnicima i mladim talentima u oblasti prirodnih nauka i informatike.

U ovom procesu potrebno je osigurati saradnju obrazovnog sistema i kompanija u ovom sektoru. Poseban fokus treba staviti na interaktivno obrazovanje i uvođenje interaktivnih digitalnih sadržaja sa adekvatnim web platformama u realizaciji nastave u osnovnim i srednjim školama i STEM koncept obrazovanja od osnovne škole do fakulteta.

Indikator 

Izvor

Polazna vrijednost 

Ciljna vrijednost

Broj nastavnih sati iz informatike, po učeniku

FZZPR

n/d

n/d

Broj računara koje koriste učenici, na 100 učenika (ukupno osnovna + srednja)

FZS

5,7 (2018/19)

20,0