-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
Promjene u obrazovnom sistemu i zaokret prema novim tehnologijama su od izuzetne važnosti za razvoj društva i ekonomije FBiH. Digitalna znanja imaju presudan značaj za inovacije, rast, konkurentnost, zaposlenost i dr.
Iz tog razloga, neophodno je podsticati škole i univerzitete na veći stepen znanja i prakse u IT oblasti kao i postepeno uvođenje osnova programiranja na sve fakultete. Radi uspostavljanja balansa razvoja srednjih i naprednih stručnih vještina sa ličnim i društvenim potrebama, ove vještine treba da budu dio školskih planova i programa nastave i učenja od osnovnog do visokoškolskog obrazovanja. Kako bi se postigao odgovarajući standard u posjedovanju digitalnih vještina učenika, potrebno je kontinuirano usavršavati znanje i rad nastavnika, posebno nastavnika informatike. Potrebno je kreirati programe stručnog usavršavanja i povećanja kompetencija nastavnog osoblja u oblasti IKT.
U obrazovnim institucijama, uključujući i predškolske ustanove i institucije kulture, potrebno je unaprijediti centralnu komunikacionu infrastrukturu, izgraditi lokalnu bežičnu komunikacionu infrastrukturu (WLAN) i obezbijediti digitalnu opremu neophodnu za učenje i sticanje znanja. Implementaciji ove mjere će doprinjeti i mentorski rad sa nastavnicima i mladim talentima u oblasti prirodnih nauka i informatike.
U ovom procesu potrebno je osigurati saradnju obrazovnog sistema i kompanija u ovom sektoru. Poseban fokus treba staviti na interaktivno obrazovanje i uvođenje interaktivnih digitalnih sadržaja sa adekvatnim web platformama u realizaciji nastave u osnovnim i srednjim školama i STEM koncept obrazovanja od osnovne škole do fakulteta.