Razvijati vještačku inteligenciju i njenu primjenu

FBiH će, hvatajući korak s EU, donijeti strategiju razvoja umjetne inteligencije, te potom strategiju primjeniti u privredi.

Kad je podrška razvoju vještačke inteligencije (VI) u pitanju, prvi zadatak je odrediti oblasti u kojima postoji izraziti potencijal inovativne primjene VI. Prilikom izbora oblasti treba voditi računa o potencijalu podataka koji su na raspolaganju, razvoju preduzeća IT sektora koja posluju na domaćem tržištu, privlačenju stranih investicija u IT sektor, značaju privredne grane i efektima ukoliko je oblast primjene vezana za tradicionalne privredne grane, prioritetima koji ne moraju imati direktan ekonomski efekat kao što su zdravstvo, bezbjednost, pravosuđe, javne usluge itd.

Poseban doprinos VI vezan je za javnu upravu i proces analize velikih količina podataka koji nastaju digitalizacijom javne uprave. Cilj je povećanje efikasnosti, ekonomičnosti i transparentnosti rada javne uprave.

Kao dobra praksa u drugim zemljama, pokazalo se osnivanje instituta za VI. Zadatak instituta bi bio da prati razvoj VI i da se bavi istraživanjima koja se odnose na primjenu VI u različitim oblastima, sa multidisciplinarnim pristupom, uz saradnju sa naučno-istraživačkim institucijama i istraživačima (unutar i van BiH), privredom i javnim sektorom. Institut bi bio osnovan i primarno finansiran iz federalnog budžeta, ali i dodatno podržan od strane privrede, EU fondova i međunarodnih institucija.

Ovom mjerom neophodno je uspostaviti i platformu za vještačku inteligenciju na nivou FBiH koju bi činio najsavremeniji računarski sistem visokih performansi, zajedno sa softverskom platformom za VI. Ova platforma bi bila dostupna akademskoj zajednici, naučno-istraživačkim institucijama, naučno-tehnološkim parkovima, javnoj upravi i privredi, a cilj je razvoj inovativnih rješenja u oblasti VI.

Indikator 

Izvor

Polazna vrijednost 

Ciljna vrijednost

Uspostavljen institut za VI (vještačku inteligenciju)

 

NE (2020)

DA

Usvojena srategija VI (vještačke inteligencije) FBiH

 

NE (2020)

DA