-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
- Unaprjeđivati pristup i smanjivati nejednakost u zdravstvenim uslugama
- Osnažiti potencijal preventivne medicine
- Jačati informatizaciju i digitalizaciju sistema zdravstvene zaštite
- Unapređenje djelovanja u kriznim javnozdravstvenim situacijama
- Jačanje finansijske održivosti zdravstvenog sistema i unapređivanje pravičnosti u finansiranju zdravstvene zaštite
- Stvaranje okruženja za naučno-istraživački rad i bio-medicinska istraživanja
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Unaprjeđivati pristup i smanjivati nejednakost u zdravstvenim uslugama
Mjera će se provesti povećanjem raspoloživosti resursa u zdravstvu kroz programe ravnomjerne distribucije kadrova u svim regijama FBiH, u skladu sa ustavnim nadležnostima u oblasti zdravstva, što uključuje i ravnomjernu distribuciju kadrova u urbanim i ruralnim sredinama. Također, dostupnost zdravstvenih usluga će se povećati adekvatnim planiranjem potrebnih specijalizacija u svim regijama FBiH, uključujući ravnomjerno urbane i ruralne sredine. Za realizaciju navedene mjere će također biti neophodno osigurati i dodatna budžetska i vanbudžetska sredstva za ravnomjernu pokrivenost zdravstvene infrastrukture u ruralnim i urbanim sredinama u FBiH. Konačno, u FBiH, nadležni nivoi vlasti će osigurati povećanje stepena dostupnosti usluga i jednakosti u pristupu zdravstvenim uslugama, esencijalnim lijekovima i ortopedskim pomagalima.
Potrebno je osigurati efektivnu raspoloživost resursa u zdravstvenom sektoru u FBiH kroz bolju funkcionalnu povezanost i koordinaciju između kantonalnih i federalnog nivoa vlasti, te jačati koordinaciju između pojedinih „podsistema” u zdravstvenom sistemu i povećavati komplementarnost nivoa zdravstvene zaštite.
Posebno je važno uspostaviti komplementarnost, kompatibilnost i konkurentnost između javnoga i privatnoga sektora kroz dosljednu primjenu postojećeg zakonodavnog okvira koji izjednačava privatni i javni sektor, te kontinuirane izmjene i dopune postojeće regulative kako bi se unapređivala komplementarnost i konkurentnost javnog i privatnog sektora u zdravstvu.
Potrebno je poduzeti aktivnosti za povećanje pokrivenosti zdravstvenim osiguranjem, osobito tzv. rizičnih skupina kroz povećanje obima usluga iz sredstava fonda solidarnosti u smislu uvođenja preventivnih programa u Federaciji BiH što će u konačnici dovesti do ravnomjerne teritorijalne dostupnosti zdravstvenih usluga, odnosno međukantonalne saradnje u širenju dostupnosti određenih zdravstvenih usluga i sl. Pri tome je potrebno izvršiti analizu i utvrditi kategorije stanovništva koje nemaju zdravstveno osiguranje.
Neophodno je promicati pravo zdravstvene zaštite za sve građane FBiH, te uvesti mehanizme zaštite prava ne samo pacijenata nego i zdravstvenih djelatnika, kao i mehanizme “sankcioniranja” neodgovornih pacijenata kroz veću participaciju ako se ne pridržavaju uputa liječnika.
Indikator |
Izvor |
Polazna vrijednost |
Ciljna vrijednost |
% stanovništva obuhvaćeno zdravstvenim osiguranjem |
FZZOIR |
89,9 (2018) |
95,0 |
Indeks univerzalne zdravstvene pokrivenosti (UHC WHO) |
WHO |
61 (2017) (BiH) |
80 |
Broj doktora opće, odnosno porodične medicine u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, na 1.000 stanovnika |
FZJZ |
0,36 |
0,46 |