-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
- Unaprjeđivati pristup i smanjivati nejednakost u zdravstvenim uslugama
- Osnažiti potencijal preventivne medicine
- Jačati informatizaciju i digitalizaciju sistema zdravstvene zaštite
- Unapređenje djelovanja u kriznim javnozdravstvenim situacijama
- Jačanje finansijske održivosti zdravstvenog sistema i unapređivanje pravičnosti u finansiranju zdravstvene zaštite
- Stvaranje okruženja za naučno-istraživački rad i bio-medicinska istraživanja
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Jačanje finansijske održivosti zdravstvenog sistema i unapređivanje pravičnosti u finansiranju zdravstvene zaštite
Ova mjera podrazumjeva provođenje konsolidacije i prestruktuiranje zdravstvenog sistema. To znači da je potrebno izvršiti finansijsku, organizacijsku i stratešku konsolidaciju, te poduzimati mjere sanacije bolnica koje generiraju gubitke. S tim u vezi nužno je evaluirati racionalnost organizacije zdravstvenih ustanova u javnom sektoru, s ciljem smanjenja visokih fiksnih troškova suvišnih kapaciteta, osobito u bolnicama.
Pri tome, važnu ulogu ima uvođenje kontrolinga i jačanje sistema finansijskog upravljanja i unutarnjih finansijskih kontrola, odnosno interne revizije. Takođe, potrebno je jačati mehanizme savjesnog upravljanja zdravstvenim sistemom, što uključuje racionalnu potrošnju i upravljanje resursima i troškovima kroz osiguranje boljeg menadžmenta u zdravstvenim ustanovama, kao i korištenje i širenje modela javno-privatnog partnerstva u zdravstvu na temelju dobrih praksi.
Također, u javnom zdravstvenom sektoru potrebno je kontinuirano ujednačavati liste lijekova po kantonima s ciljem osiguranja dostupnosti kvalitetenim, sigurnim, provjerenim i ekonomičnim lijekovima, te razmotriti mogućnost zajedničke nabavke esencijalnih lijekova radi racionalizacije troškova nabavki.
S druge strane, potrebno je poduzimati aktivnosti na jačanju finansijske discipline u sferi naplate doprinosa zdravstvenog osiguranja, povećanju obuhvata zdravstvenim osiguranjem, kvantifikaciji i implementaciji osnovnog paketa zdravstvenih prava, te pronalaženju dodatnih izvora za njegovo jednakomjerno finansiranje u svim kantonima. Neophodno je izvršiti procjenu potreba za finansijskom konsolidacijom i redizajniranjem sadržaja federalnog fonda solidarnosti.
Finansiranje zdravstva mora postati čvršće povezano s mjerljivim pokazateljima uspješnosti rada, što se može postići odgovarajućim modelima ugovaranja zdravstvenih usluga koji će uticati i na mehanizam plaćanja zdravstvenih radnika s ciljem kreiranja motivacijskih mehanizama za bolji rad.
Indikator |
Izvor |
Polazna vrijednost |
Ciljna vrijednost |
Zdravstvena potrošnja kao % BDP-a |
FZS |
8,2 (2018) |
10,0 |
% tekućih javnih izdataka za zdravstvo u FBiH u ukupnim tekućim izdacima za zdravstvo |
FZS |
70,4 (2018) |
72,0 |
Akumulirani gubitak zdravstvenog sektora, mil. KM |
FZZOIR, FZZPR |
80,2 (2018) |
0 |