Razvijati i provoditi učinkovitu aktivacijsku i aktivnu politiku zapošljavanja

Aktivacijske i aktivne mjere zapošljavanja treba koncipirati uz usku saradnju s zainteresiranim stranama (neaktivni, nezaposleni, poslodavci, obrazovne institucije i sl.), redovno posjećivati preduzeća, te otvarati nove kanale komunikacije.

Nužna je promjena fokusa aktivacijskih i aktivnih mjera zapošljavanja kako u pravcu veće zastupljenosti strukturnih mjera kao što je obuka ili priprema za rad, naročito kroz veće podupiranje ranjivih skupina.

Nužno je standardizirati sistem monitoringa i evaluacije politika zapošljavanja te poduzimati nezavisne evaluacije učinaka koje bi pokazale koji su projekti djelotvorni i troškovno efektivni. Federalni zavod za zapošljavanje i kantonalne službe za zapošljavanje trebaju imati uspostavljen sistem monitoringa i plan evaluacije. Svaki program treba imati adekvatan monitoring i predviđen budžet za procjenu učinaka. Monitoring sistem treba biti javno dostupan na web stranici kao i izvještaji o procjeni učinaka.

U okviru ove mjere, u zavodima za zapošljavanje, neophodno je osigurati sredstva za brzu obuku za poznatog poslodavca koji je iskazao interes za određenim profilom radne snage.

Potrebno je uključiti korisnike novčanih naknada u mjere aktivnih politika zapošljavanja u cilju brže integracije u tržište rada i skraćenja vremena korištenja materijalno socijalne sigurnosti.

Isto tako, mjerama aktivnog zapošljavanja neophodno je promovirati i u većem omjeru osigurati i sredstva za sampozapošljavanje. Konačno, potrebno je osigurati i okvir za veće uključivanje privatnog sektora u pružanje tržišnih usluga (obuka, posredovanje, evaluacija i sl.) čije djelovanje treba biti integralni dio unapređenja djelovanja JSZZ.

Unutar neaktive populacije posebno mjesto pripada mladim „obeshrabrenim“. Stoga je nužno da JSZZ posebnu pažnju posveti efektivnoj aktivacijskoj politici. Pored mladih, potrebno se također fokusirati na neaktivne žene (posebno nedovoljno obrazovane, žene iznad 50 godina starosti i one u ruralnim sredinama), dugoročno nezaposlene, osobe sa otežanim pristupom tržištu rada, mlade koji napuštaju javnu brigu i druge kategorije „obeshrabrenih“ osoba.

Indikator 

Izvor

Polazna vrijednost 

Ciljna vrijednost

Stopa aktivnosti, %

FZS

39,1 (2019)

50,0

Stopa zaposlenosti (15+), %

FZS

31,9 (2019)

45,0

Troškovi aktivnih mjera po novozaposlenom

FZZZ

n/d

n/d

Prosječno vrijeme nezaposlenosti muški

FZZZ

n/d

n/d

Prosječno vrijeme nezaposlenosti ženski

FZZZ

n/d

n/d