-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
- Podržavati bolju ciljanost socijalne zaštite
- Poboljšati socijalnu uključenost marginaliziranih grupa
- Unaprjeđivati međusektorsku saradnju, infrastrukturu i kompetencije pružalaca usluga socijalne zaštite
- Poboljšavati poziciju ranjivih skupina na tržištu rada
- Osigurati socijalne programe za smanjivanje energetskog siromaštva
Podržavati bolju ciljanost socijalne zaštite
Aktualno uređenje socijalne zaštite slabo dopire do populacije kojoj najviše treba, te nije učinkovito u smanjenju siromaštva. Potrebno je poboljšati ciljane socijalne transfere na osnovu stvarnih potreba. Poboljšanje ciljanja u socijalnim davanjima može stabilizirati ukupna izdvajanja i potencijalno povećati naknade postojećim korisnicima iz istih finansijskih sredstava.
Osnovni preduslov za kvalitetno donošenje politika u ovoj oblasti je i razvoj socijalnih karata i registara koji će osigurati informaciju o stanju i potrebama društva. Na temelju ovih informacija potrebno je kontinuirano praćenje stanja u oblasti i sprovođenje periodičnih istraživanja o uticaju, relevantnosti, efektivnosti, efikasnosti i održivosti mjera zaštite.
U cilju ranog otkrivanja i rane intervencije, nužno je razviti odgovarajući sistem i registre za prikupljanje podataka o djeci i odraslima u stanju rizika od siromaštva i socijalne isključenosti (npr. djece bez roditeljskog staranja, djece nezaposlenih roditelja, djece čiji su roditelji osobe s invaliditetom ili osobe u penalnim ustanovama, djece razvedenih roditelja i djece iz jednoroditeljskih porodica, djece s invaliditetom, odraslih sa invaliditetom i starijih osoba). S tim u vezi, potrebno je donijeti smjernice za usklađivanje izvještavanja o socijalnim indikatorima sa praksom EU.
Potrebno je podržati donošenje zakona o socijalnim uslugama i zakona o djelatnosti socijalnog rada kako bi se ova oblast dodatno uredila, te se omogućilo uvođenje različitih socijalnih servisa, uključujući prevenciju odvajanja djece od porodica, u lokalnim zajednicama kao što su dnevni centri, pomoć i njega u kući, mobilni timovi, psiho-socijalna podrška porodicama, osnaživanje hraniteljskih porodica, podrška djeci bez roditeljskog staranja i sl.
Socijalne politike i zakonodavstvo trebaju omogućiti olakšan pristup socijalnim uslugama i naknadama socijalne sigurnosti na pravičan, fer i jednak način i moraju imati ulogu u suzbijanju siromaštva i socijalne isključenosti. Potrebno je unaprijediti sistem novčanih davanja i usmjeriti ih prema siromašnima, kao i osigurati materijalna izdvajanja za grupe u riziku od siromaštva (starije osobe, porodice sa djecom, porodice sa djecom sa invaliditetom, djeca koja su bili korisnici institucionalnog smještaja, a trebaju se osamostaliti).
Indikator |
Izvor |
Polazna vrijednost |
Ciljna vrijednost |
Broj uspostavljenih socijalnih registara u kantonima |
FMRSP |
0/10 |
10/10 |
Stopa rizika od siromaštva prije socijalnih transfera po spolu, %* |
FZS |
n/d |
n/d |
Stopa rizika od siromaštva nakon socijalnih transfera po spolu, %** |
FZS |
n/d |
n/d |
Stopa siromaštva domaćinstava, nosilac domaćinstva muškarac, % |
FZS |
15,7 (2015) |
12,0 |
Stopa siromaštva domaćinstava, nosilac domaćinstva žena, % |
FZS |
17,0 (2015) |
13,0 |
* At-risk-of-poverty rate before social transfers by sex (EUROSTAT TESOV250)
** At-risk-of-poverty rate after social transfers by sex (EUROSTAT TPS00184)