-
Povećavati digitaliziranost ekonomije
-
Podržavati transfer i razvoj tehnologija
-
Podržavati razvoj poslovnog privatnog sektora
- Olakšati i ubrzati procese ulaska u poslovnu aktivnost i izlaska iz nje
- Rasteretiti gospodarstvo smanjenjem fiskalnog opterećenja rada
- Podržavati razvoj poduzetništva kreativnog sektora
- Podržavati razvoj poduzetništva turističkog sektora
- Podržavati prostornu koncentraciju poduzetništva
- Diverzificirati i unaprjeđivati finansijski sistem
-
Podržavati izvoz i stvaranje proizvoda više dodane vrijednosti
Diverzificirati i unaprjeđivati finansijski sistem - izvještaj za 2021.
Za praćenje realizacije ove mjere, sva četiri indikatora bilježe poželjan trend.
Herfindahlov indeks koncentracije bankarskog tržišta pokazuje umjerenu koncentraciju. Indeks je blago smanjen u odnosu na prethodnu godinu za 6 jedinica i iznosi 1.324. Trend smanjenja koncentracije bilježimo od 2018. godine.
Hirschmann-Herfindahlov indeks za kredite
Izvor: Federalna agencija za bankarstvo
Neto kamatna marža, odnosno razlika između aktivnih kamatnih stopa na kredite i pasivnih kamatnih stopa na depozite, je na istom nivou kao i prethodne godine. U periodu od 2016.-2020. godine zabilježen je trend smanjenja kamatne marže, što ukazuje na smanjenje troškova finansijskog posredovanja.
Neto kamatna marža
Izvor: Federalna agencija za bankarstvo
Na Sarajevskoj berzi ostvaren je ukupan promet od 321 mil. KM, što čini 46% od ukupnog prometa koji je ostvaren na bh. berzama. Promet na berzi u odnosu na kredite date pravnim licima iznosi 3,9%, što predstavlja pad za 2,9 p.p. Učešće pravnih lica u ukupno odobrenim kreditima iznosi 52,2%, što je na istom nivou kao i prethodne godine.
KLJUČNI NALAZ |
Zabilježen je određen napredak u diversifikaciji i unapređenju finansijskog sistema. Ključni indikatori mjere ukazuju na blago poželjan trend, ali još uvijek ostaje potreba implementacije aktivnosti. Potrebno je uvesti nebankarske depozitne finansijske institucije te staviti veći fokus na razvoj tržišta kapitala, što podrazumijeva daljnje usklađivanje sa EU legislativom. |