-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze - izvještaj za 2022.
Prema Webometrics, u 2022. godini, u FBiH i dalje je najbolje rangiran Univerzitet u Sarajevu na 1611. mjestu što je lošije u odnosu na 2021. (1505.) i 2020. (1554. mjesto), dok na Šangajskoj listi nisu zastupljeni univerziteti iz BiH i FBiH.
Broj diplomiranih studenata (20-29) na 1.000 stanovnika
Izvor: (Federalni zavod za statistiku, 2023)
Obrada: Federalni zavod za programiranje razvoja
U akademskoj 2022/23 godini na visokoškolskim ustanovama u FBiH je upisan 53.618 student što je manje za 3,52% u odnosu na prošlu godinu i 28,1% u odnosu na 2011/12. Na svim univerzitetima u FBiH je bilo zaposleno 7.333 (puna nastavna norma: 3.565) nastavnika i saradnika.
U oblasti znanosti i tehnologija, strateška opredjeljenja u 2022. godini su se odnosila na praćenje zakonodavstva, podršku razvoju ljudskih potencijala, naučnonastavne i naučno-istraživačke infrastrukture (tehnička modernizacija, opremanje i rekonstrukcija naučno-istraživačkih, istraživačko-razvojnih i visokoškolskih ustanova), podršku razvoju naučno-istraživačke i istraživačko-razvojne djelatnosti (potpora organizaciji naučnih manifestacija, potpora radu biblioteka naučnih i visokoškolskih ustanova, potpora realizaciji naučno-istraživačkih i istraživačko-razvojnih projekata, osiguranje pristupa referentnim međunarodnim bazama podataka, potpora izdavanju referentnih naučnih časopisa i zbornika radova). (Vlada FBiH, 2023)
KLJUČNI NALAZ |
Zabilježen je pad ranga BiH prema Webometrics-u, i dalje niti jedan od univerziteta nije rangiran na Šangajskoj listi. U 2022. godini bilježi se smanjenje upisanih i diplomiranih studenata. Potrebno je unaprijediti potencijale javnih visokoobrazovanih institucija, poput opremljenosti, ljudskih resursa, i uvesti standarde u skladu sa svjetskom praksom. Nužno je dodatno potaknuti znanstveno-istraživački rad kroz promociju i sistem nagrađivanja. Uskladiti planove razvoja obrazovanja s planovima za razvoj zdravstva, te potrebama tržišta rada. |