-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze - izvještaj za 2021.
Prema Webometrics, u 2021. godini, u FBiH najbolje rangiran je bio Univerzitet u Sarajevu na 1506. mjestu što je bolje u odnosu na 2020. (1554. mjesto), dok na šangajskoj listi nisu zastupljeni univerziteti iz FBiH. U školskoj 2021/22 na visokoškolskim ustanovama u FBiH je upisano 53.105 studenta što je manje za 8,5% u odnosu na prošlu godinu. Na svim univerzitetima u FBiH je bilo zaposleno 6.858 (u ekvivalentu pune zaposlenosti 1.286,9) nastavnika i saradnika.
Broj diplomiranih studenata (20-29) na 1.000 stanovnika
Izvor: Federalni zavod za statistiku
Obrada: Federalni zavod za programiranje razvoja
Od 2017/18 do 2021/22 godine broj diplomiranih studenata starosne dobi od 20-29 godina je 4 studenta na 1.000 stanovnika osim u 2019/20 kad je bilo 4,6 studenta. Prioritetni pravci djelovanja Vlade FBiH u 2021. godini su bili poboljšanje osnovnog i proširenog studentskog standarda, i implementacija strateških pravaca razvoja visokog obrazovanja sredstvima Transfera za implementaciju Bolonjskog procesa. Fokus rada u oblasti nauke i tehnologije je bio usmjeren na praćenje zakonodavstva, razvoj ljudskih potencijala, razvoj infrastrukture, organizaciju naučnih manifestacija, rad biblioteka naučnih i visokoškolskih ustanova, realizaciju naučno-istraživačkih i istraživačko-razvojnih projekata, osiguranje pristupa referentnim međunarodnim bazama podataka, izdavanje referentnih naučnih časopisa i zbornika radova i dr.
KLJUČNI NALAZ |
Blagi napredak je ostvaren u rangu Webometricsa, međutim niti jedan od univerziteta nije rangiran na šangajskoj listi. U 2021. godini manje je upisanih studenata, dok je diplomiranih studenata blago više u odnosu na prethodnu godinu. Potrebno je unaprijediti potencijale javnih visokoobrazovanih institucija poput opremljenosti, ljudskih resursa, i uvesti standarde u skladu sa svjetskom praksom. Nužno je dodatno potaknuti znanstveno-istraživački rad kroz promociju i sistem nagrađivanja. Uskladiti planove razvoja obrazovanja s planovima za razvoj zdravstva, te potrebama tržišta rada. |