Ubrzati digitalnu transformaciju malih i srednjih preduzeća - izvještaj za 2022.

Posmatrajući % preduzeća sa e-trgovinom od najmanje 1% vlastitog prometa u 2022. godini, možemo zaključiti da BiH ima procenat srednjih preduzeća na nivou prosjeka EU, dok malih preduzeća sa e-trgovinom od najmanje 1% vlastitog prometa ima iznad nivoa prosjeka EU.

Preduzeća sa e-trgovinom od najmanje 1% ukupnog prometa, % 2022.  

Izvor: EUROSTAT; Obrada: FZZPR

 

Obim e-trgovine u odnosu na konvencionalnu trgovinu još uvijek je prilično nizak. Samo 28,4% od ukupnog broja preduzeća koristi web poslovanje, odnosno e-trgovinu. U 2022.  putem web-a trgovalo je 26,9% malih preduzeća i 31,9% srednjih preduzeća. U 2022. godini, u odnosu na 2021, zabilježen je značajan rast ukupne e-trgovine u iznosu od 6 procentnih poena. Kod velikih preduzeća rast je bio također 6, dok su srednja rasla 7, a mala za 2,2 procentna poena.

 

Korištenje e-trgovine, %   

Izvor: FZS; Obrada: FZZPR

Rezultati istraživanja o upotrebi IKT u preduzećima u FBiH, za 2022. godinu, pokazali su da 99,6% preduzeća ima pristup internetu, 98,5% preduzeća koristi fiksnu širokopojasnu internet konekciju i 72,6% preduzeća osigurava prenosive uređaje koji omogućavaju mobilnu internet konekciju.

 

KLJUČNI NALAZ 

Iako su indikatori na nivou zemalja u okruženju, odnosno prosjeka u EU, digitalizacija malih i srednjih preduzeća nije na viskom nivou. Potrebno je ubrzati transformaciju da bi preduzeća bila konkurentna u budućnosti.