-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja - izvještaj za 2023.
U 2023. godini, u pravcu olakšanog pristupa programima obuke, stručnog osposobljavanja i usavršavanja odraslih osoba, s fokusom na žene radi lakše integracije na tržište rada, podržano je 11 projekata. U okviru Koordinacije aktivnosti na izradi komponenti Poduzetničko učenje, Žensko poduzetništvo i Poduzetničke vještine, u okviru procjene implementacije Akta o malom biznisu (SBA), očekivan rezultat je izrađen izvještaj, a aktivnost se provodi u kontinuitetu.
Prema zadnjem raspoloživom podatku, u 2016/17 u FBiH je bilo 8,1 % osoba (25-64 godine) koje su, nakon redovnog obrazovanja, pohađale formalno i/ili neformalno obrazovanja (12 mjeseci do dana anketiranja). Prema Anketi Federalnog zavoda za zapošljavanje (2023) poslodavci su izrazili najveću potrebu za novim radnicima iz Prerađivačke industrije (19,6%) i Trgovine (12,7%). Također, od anketiranih poslodavaca, koji imaju potrebu za novom radnom snagom, 17,5% zahtijevaju napredna informatička znanja.

U izvještajnoj godini, 69,1% poslodavaca, od ukupno anketiranih, nemaju mogućnosti (mentor, oprema, prostor i materijali) prijema učenika i studenata na praktičnu nastavu, a 77,4% poslodavaca nemaju mogućnosti za organizovanje obuke nezaposlenih osoba. Prema rezultatima Ankete procjenjuje se da će poslodavci najviše zapošljavati KV radnike (64,3%), a zatim radnike sa (SSS 18,8%).
KLJUČNI NALAZ |
Zabilježen je nizak nivo spremnosti poslodavaca da ponude praktičnu nastavu učenicima, studentima i obuku nezaposlenima. U FBiH postoji veliki broj privatnih centara za obrazovanje odraslih. Potrebno je osmisliti i intenzivirati nove obuke za prekvalifikaciju u IT/STEM sektor i stimulisati izdvajanja za neformalno obrazovanje. Također, treba uvesti finansijske i nefinansijske poticaje privatnom sektoru, kako bi se stanovništvo aktivno uključilo u VET i obrazovanje odraslih, te uvele obuke uz rad. |