-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja - izvještaj za 2022.
U 2022. godini, u pravcu olakšanog pristupa programima obuke, stručnog osposobljavanja i usavršavanja odraslih osoba, s fokusom na žene radi lakše integracije na tržište rada, podržano je 8 projekata. Što se tiče Koordinacije aktivnosti na izradi komponenti Poduzetničko učenje, Žensko poduzetništvo, i Poduzetničke vještine, u okviru procjene implementacije Akta o malom biznisu (SBA), izrađen je izvještaj.
U Planu provođenja statističkih istraživanja od interesa za FBiH Federalnog zavoda za statistiku, planirana je izrada Ankete o obrazovanju odraslih do 12.02.2024. Prema zadnjem raspoloživom podatku, u 2016/17 u FBiH je bilo 8,1 % osoba (25-64 godine) koje su, nakon redovnog obrazovanja, pohađale formalno i/ili neformalno obrazovanje, u prethodnih 12 mjeseci do dana anketiranja. U izvještajnoj godini, 62,5% poslodavaca, od ukupno anketiranih, nemaju mogućnosti (mentor, oprema, prostor i materijali) prijema učenika i studenata na praktičnu nastavu, a 73,7% poslodavaca nemaju mogućnosti za organizovanje obuke nezaposlenih osoba. Prema Anketi Federalnog zavoda za zapošljavanje poslodavci su se izjasnili da su najveći problemi zapošljavanja u građevinarstvu (tesar, zidar i armirač), zatim u industrijskim djelatnostima (šivač i zavarivač), u trgovini (prodavač, skladištar, te uslužnim djelatnostima (konobar, kuhar i vozač autobusa) i dr.
Spremnost poslodavaca za praktičnu nastavu u FBiH, %
Izvor: (Federalni zavod za zapošljavanje, 2022.)
KLJUČNI NALAZ |
Zabilježen je nizak nivo spremnosti poslodavaca da ponude praktičnu nastavu učenicima, studentima i obuku nezaposlenima. U FBiH postoji veliki broj privatnih centara za obrazovanje odraslih. Potrebno je uspostaviti centar za cjeloživotno učenje, osmisliti i intenzivirati nove obuke za prekvalifikaciju u IT/STEM sektor i stimulisati izdvajanja za neformalno obrazovanje. Također, treba uvesti finansijske i nefinansijske poticaje privatnom sektoru, kako bi se stanovništvo aktivno uključilo u VET i obrazovanje odraslih, te uvele obuke uz rad. |
KLJUČNI NALAZ