-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja - izvještaj za 2021.
U 2021. godini djelovalo se u pravcu olakšanog pristupa programima obuke, stručnog osposobljavanja i usavršavanja odraslih osoba s fokusom na žene radi lakše integracije na tržište rada. Također, educirani su profesionalci u oblasti obrazovanja u okviru programa obuke koje provodi Vijeće Evrope (ECML).
Potrebe za dodatnom obukom i osposobljavanjem kod poslodavaca koji planiraju uvođenje novih tehnologija, FBiH, 2021.
Izvor: (Federalni zavod za zapošljavanje, 2021)
Prema zadnjem raspoloživom podatku, u 2016/17 u FBiH je bilo 8,1 % osoba (25-64 godine) koje su, nakon redovnog obrazovanja, pohađale formalno i/ili neformalno obrazovanje u prethodnih 12 mjeseci od dana anketiranja. U 2021. godini, bilo je 35 % poslodavaca koji su spremni ponuditi praktičnu nastavu za učenike i studente i 21% poslodavaca koji su spremni pružiti obuku za nezaposlene osobe. Programi Federalnog zavoda za zapošljavanje su fokusirani na nezaposlene osobe koje nemaju potrebna znanja i vještine.
Iskazane potrebe za radnicima u 2021. godini prema stručnoj spremi u FBiH
Izvor: (Federalni zavod za zapošljavanje, 2021)
KLJUČNI NALAZ |
Zabilježen je blagi napredak kod spremnosti poslodavaca da ponude praktičnu nastavu učenicima, studentima i obuku nezaposlenima. Ovakav pristup je i dalje na niskom nivou. Nema napretka o prikupljanju podataka o obrazovanju odraslih. U FBiH postoji veliki broj privatnih centara za obrazovanje odraslih. Potrebno je uspostavljati centar/e za cjeloživotno učenje, osmisliti i intenzivirati nove obuke za prekvalifikaciju u IT/STEM sektor i stimulisati izdvajanja za neformalno obrazovanje. Također, treba uvesti finansijske i nefinansijske poticaje privatnom sektoru, kako bi se aktivno uključili u VET i obrazovanje odraslih, te uveli obuke uz rad. |