Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT - izvještaj za 2023.

U BiH, 53,29% osnovnih škola nema stalnu internet vezu, dok 66,04% nema kompjutersku učionicu (2021). U FBiH, u školskoj 2023/24, u odnosu na prethodnu školsku godinu, evidentirano je blago povećanje broja računara koji koriste učenici na 100 učenika. U osnovnim školama taj broj je povećan sa 5,06 na 5,54, a u srednjim školama sa 9,93 na 9,97.

Broj računara za učenike na 100 učenika u osnovnom obrazovanju u FBiH

Izvor: FZS

 

Prema Studiji o stanju i prijedlozima unapređenja IT obrazovanja u osnovnim školama u BiH (2023) najmanji broj časova  Informatike je 72 časa u HNK, a najviše  324 časa u KS na godišnjem nivou. Također se navodi da su oprema i programski jezici zastarjeli.  Na osnovu kvalitativne i kvantitativne analize Studije, tri su ključne preporuke za izgradnju kvalitetnog informatičkog obrazovanja, a to su: kontinuirano unapređenje nastavnog plana i programa, osnaživanje digitalnih i pedagoških kompetencija nastavnika i učenika i nadogradnja tehnološke infrastrukture.

Broj računara za učenike na 100 učenika u srednjem obrazovanju u FBiH

Izvor: FZS

 

U FBiH, u osnovnim školama pristup internetu od ukupnog broja računara je iznosio 89,2%, a u srednjim školama 86,9%.

 

KLJUČNI NALAZ  

Zabilježeno je blago povećanje broja računara za učenike na 100 učenika u osnovnom i srednjem obrazovanju. Potrebna je dostupnost tehnologija i jačanje vještina, što se pokazalo za vrijeme pandemije bolesti COVID-19. Obrazovne politike trebaju podizati standarde obrazovnim institucijama. Potrebno je jačati kompetencije prosvjetnih radnika u predškolskom, osnovnom i srednjem obrazovanju. Potrebno je osigurati finansijska sredstva za realizaciju ove mjere kako bi se nove generacije pripremile za zelenu i digitalnu budućnost.