-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT - izvještaj za 2023.
U BiH, 53,29% osnovnih škola nema stalnu internet vezu, dok 66,04% nema kompjutersku učionicu (2021). U FBiH, u školskoj 2023/24, u odnosu na prethodnu školsku godinu, evidentirano je blago povećanje broja računara koji koriste učenici na 100 učenika. U osnovnim školama taj broj je povećan sa 5,06 na 5,54, a u srednjim školama sa 9,93 na 9,97.
Broj računara za učenike na 100 učenika u osnovnom obrazovanju u FBiH
Izvor: FZS
Prema Studiji o stanju i prijedlozima unapređenja IT obrazovanja u osnovnim školama u BiH (2023) najmanji broj časova Informatike je 72 časa u HNK, a najviše 324 časa u KS na godišnjem nivou. Također se navodi da su oprema i programski jezici zastarjeli. Na osnovu kvalitativne i kvantitativne analize Studije, tri su ključne preporuke za izgradnju kvalitetnog informatičkog obrazovanja, a to su: kontinuirano unapređenje nastavnog plana i programa, osnaživanje digitalnih i pedagoških kompetencija nastavnika i učenika i nadogradnja tehnološke infrastrukture.
Broj računara za učenike na 100 učenika u srednjem obrazovanju u FBiH
Izvor: FZS
U FBiH, u osnovnim školama pristup internetu od ukupnog broja računara je iznosio 89,2%, a u srednjim školama 86,9%.
KLJUČNI NALAZ |
Zabilježeno je blago povećanje broja računara za učenike na 100 učenika u osnovnom i srednjem obrazovanju. Potrebna je dostupnost tehnologija i jačanje vještina, što se pokazalo za vrijeme pandemije bolesti COVID-19. Obrazovne politike trebaju podizati standarde obrazovnim institucijama. Potrebno je jačati kompetencije prosvjetnih radnika u predškolskom, osnovnom i srednjem obrazovanju. Potrebno je osigurati finansijska sredstva za realizaciju ove mjere kako bi se nove generacije pripremile za zelenu i digitalnu budućnost. |