-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata - izvještaj za 2022.
U FBiH, u 2022. godini, je nagrađeno 59 najboljih učenika osnovnih i srednjih škola iz FBiH, dodijeljene novčane nagrade za 74 najbolja studenta i subvencioniran smještaj i ishrana do 300 studenata. Program podrške klubovima/sekcijama za razvoj mladih talenata u osnovnim i srednjim školama nije realiziran zbog nedostatka sredstava. Realizovan je podsticaj školovanju, te su podržani svi studenti koji su se prijavili na Javni poziv, a koji su ispunili objavljene kriterije, a to su 27 studenta s invaliditetom i 4 studenta Roma. (Vlada FBiH, 2023).
Programi podrške talentiranim učenicima u JLS FBiH, (broj općina)
Izvor: FZZPR (2022) Anketa dokumenta Socioekonomski pokazatelji po gradovima/općinama: Anketa JLS (jedinica lokalne samouprave)
Postotak upisanih studenata na prvu godinu fakulteta u 2022. godini, u odnosu na broj svršenih srednjoškolaca IV stepena 2021. godine, iznosi 73%. U 2022. godini, planirano je nagrađivanje najboljih učenika i studenata, podrška klubovima/sekcijama za razvoj mladih talenata u osnovnim i srednjim školama, subvencioniranje smještaja i ishrane studenata iz manje razvijenih kantona (Posavski, Bosansko-podrinjski, Kanton 10) i Republike Srpske, i podsticaj školovanju Roma, te podrška studentima s invaliditetom.
KLJUČNI NALAZ |
Broj studenata iz manje razvijenih kantona bio je na skoro istom nivou kao prethodne godine, kojima su subvencionirani smještaj i ishrana, i povećan iznos kojim se subvencionira smještaj i ishrana studenata u studentske centre/domove. Nagrađeni su najbolji učenici osnovnih i srednjih škola, i studenti na javnim visokoškolskim ustanovama u FBiH. Potrebno je razvijati nove modele finansiranja studija. Potrebno je obezbijediti sredstva za poboljšanje studentskog standarda (moderni univerzitetski kampusi, dostupne kvalitetne laboratorije, baze podataka, biblioteke, sportski tereni, dostojan studentski smještaj i dr.). |