-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve - izvještaj za 2023.
U 2023. god., podržano je 36 projekata za programe razvijanja funkcionalnih znanja i vještina djece predškolskog uzrasta i učenika javnih osnovnih i srednjih škola, podržano je 100 učenika Romske nacionalnosti, zatim 51 projekat podrške knjižnicama, 41 projekat podrške programima i projektima poboljšanja inkluzivnosti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i realizovane su mnoge druge aktivnosti.
% obuhvata predškolskim obrazovanjem (0-6 god), ukupno i djevojčice
Izvor: FZS
U 2023. godini je 23,04% djece (0-5 starosne dobi) obuhvaćeno predškolskim obrazovanjem (djevojčica 22,96%). 2.453 djece nije primljeno zbog nedovoljnog kapaciteta. U 2023/24 školskoj godini, u osnovnom obrazovanju je manje učenika za 1,75% u odnosu na prethodnu godinu (nastavnika je više za 0,9%), a u odnosu na 2011/12 je manje za 19,27% učenika (nastavnika je više za 3,6%). U srednjem obrazovanju u FBiH evidentirano je više upisanih učenika za 0,04% u odnosu na prethodnu godinu (nastavnika je manje za 0,8%), a u odnosu na 2011/12 je manje učenika za 34,4% (nastavnika je više za 3,3%).
% učenika koji su prekinuli osnovno i srednje školovanje u FBiH, (ukupno i učenice)
Izvor: FZS
KLJUČNI NALAZ |
Evidentirano je povećanje obuhvata predškolskim obrazovanjem, a broj učenika koji su napustili školovanje je manji za 36,2% u osnovnom obrazovanju i veći za 1,9% u srednjem obrazovanja, u odnosu na prethodnu godinu. Neophodno je dalje povećanje obuhvata predškolskim obrazovanjem. Potrebno je unaprijediti školski kurikulum kako bi obuhvatio i pozitivno obrazovanje, te učenje o preventivnom zdravom ponašanju. Također, treba razviti strategiju za strukovno obrazovanje prema tržištu rada. Potrebno je osigurati učešće u međunarodnim procjenama, te omogućiti svoj djeci dostupnost obrazovanja, posebno djeci iz ranjivih kategorija. |