-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve - izvještaj za 2022.
U 2022. godini je podržano 30 projekata Podrške programima razvijanja funkcionalnih znanja i vještina djece predškolskog uzrasta i učenika, novčanom nagradom nagrađena su 92 učenika romske nacionalnosti, podržano je 28 projekata Podrške bibliotekama osnovnih i srednjih škola u nabavci školske lektire, osigurani su besplatni udžbenici, realizovan je program „Zdravo jedi zdravo rasti“ i dr. (Vlada FBiH, 2023)
Učenici koji su prekinuli osnovno školovanje u FBiH, %
Izvor: (Federalni zavod za statistiku, 2023)
U 2022. godini je 20,6% djece (0-5 starosne dobi) obuhvaćeno predškolskim obrazovanjem (djevojčica 20,1%). 2.298 djece nije primljeno zbog nedovoljnog kapaciteta. U 2022/23 školskoj godini, u osnovnom obrazovanju je manje učenika za 1,98% u odnosu na prethodnu godinu (nastavnika je manje za 0,3%), a u odnosu na 2011/12 je manje za 17,83% (nastavnika je više za 2,66%). U srednjem obrazovanju u FBiH, u 2022/23 školskoj godini, evidentirano je više upisanih učenika za 0,43% u odnosu na prethodnu godinu (nastavnika je više za 1,38%), a u odnosu na 2011/12 je manje učenika za 34,43% (nastavnika je više za 4,12%).
Izvor: (Federalni zavod za statistiku, 2023)
KLJUČNI NALAZ |
Evidentirano je povećanje obuhvata predškolskim obrazovanjem, a broj učenika koji su napustili školovanje je manji za 20,3% u osnovnom obrazovanju i veći za 18,15% u srednjem obrazovanju, u odnosu na prethodnu godinu. Neophodno je dalje povećanje obuhvata predškolskim obrazovanjem. Potrebno je unaprijediti školski kurikulum kako bi obuhvatio i pozitivno obrazovanje, te učenje o preventivnom zdravom ponašanju. Također, treba razviti strategiju za strukovno obrazovanje prema tržištu rada. Potrebno je osigurati učešće u međunarodnim procjenama, te omogućiti svoj djeci dostupnost obrazovanja, posebno djeci iz ranjivih kategorija. |