-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
- Unaprjeđivati kvalitet visokog obrazovanja, naučnog rada i naučne baze
- Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve
- Razviti funkcionalan sistem obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja
- Poticati obrazovne institucije na pružanje većeg stepena znanja i prakse u oblasti IKT
- Poboljšavati rad sa talentima i standard učenika i studenata
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
Poboljšavati kvalitet predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za potrebe razvoja i osigurati inkluzivno obrazovanje za sve - izvještaj za 2021.
Rezultati studije PISA su ispod prosjeka OECD-a. U 2021. godini je bilo 16,67% djece obuhvaćeno predškolskim obrazovanjem. Pored povećanja kapaciteta ustanova i dalje određeni broj djece nije primljen zbog nedovoljnog kapaciteta.
Učenici koji su prekinuli osnovno školovanje u FBiH, u %
Izvor: FZS
U 2020/21, ukupno 177 djece je napustilo osnovno školovanje što je u odnosu na prethodnu godinu (181 dijete) blago smanjenje.
U 2021/22 školskoj godini je manje učenika za 1,3% u odnosu na prethodnu godinu (nastavnika je manje za 0,12%), a u odnosu na 2011/12 je manje za 16,52% (nastavnika je više za 1,5%). U posljednjih deset godina zatvoreno je 68 škola u osnovnom obrazovanju. U školskoj 2021/22 godini povećao se broj učenika sa posebnim potrebama za 12,9% ili za 58 učenika, dok se smanjio broj nastavnika za djecu sa posebnim potrebama za 8,2% ili za 14 nastavnika u odnosu na prethodnu godinu.
U srednjem obrazovanju u FBiH, u 2021/22 školskoj godini, evidentirano je ukupno manje upisanih učenika za 1,9% u odnosu na prethodnu godinu (nastavnika je više za 0,2%) i u odnosu na 2011/12 manje je za 34,64% učenika (nastavnika je više za 1,79%).
Učenici koji su prekinuli srednje školovanje u FBiH, u %
Izvor: FZS
KLJUČNI NALAZ |
Zabilježeno je da su rezultati PISA loši te da BiH nije zaključila sporazume o učešću PISA 2022. i PIRLS 2021. Napredak se evidentira kod povećanja obuhvata predškolskim obrazovanjem. Bilježi se blago smanjenje napuštanja školovanja djece u osnovnom i srednjem obrazovanju, dok je primjetno povećanje napuštanja školovanja djevojčica u osnovnom obrazovanju. Neophodno je dalje povećanje obuhvata predškolskim obrazovanjem. Potrebno je unaprijediti školski kurikulum kako bi obuhvatio i pozitivno obrazovanje, a i učenje o preventivnom zdravom ponašanju. Također treba razviti strategiju za strukovno obrazovanje prema tržištu rada. Potrebno je osigurati učešće u međunarodnim procjenama, te omogućiti svoj djeci dustupnost obrazovanja, posebno djeci iz ranjivih kategorija. |