-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
- Podržavati bolju ciljanost socijalne zaštite
- Poboljšati socijalnu uključenost marginaliziranih grupa
- Unaprjeđivati međusektorsku saradnju, infrastrukturu i kompetencije pružalaca usluga socijalne zaštite
- Poboljšavati poziciju ranjivih skupina na tržištu rada
- Osigurati socijalne programe za smanjivanje energetskog siromaštva
Unaprjeđivati međusektorsku saradnju, infrastrukturu i kompetencije pružalaca usluga socijalne zaštite - izvještaj za 2022.
Prema istraživanju koje je provedeno u svrhu pripreme Strategije razvoja sistema socijalne i dječije zaštite u FBiH, konstatovan je niz nedostataka i slabosti (nedovoljni financijski, prostorni, tehnički kadrovski kapaciteti nadležnih institucija, te neadekvatna organizacija posla). Nedostaje sistemsko prikupljanje, obrada i distribucija podataka, praćenje stanja i izvještavanja o stanju u oblasti. Nivo međuinstitucionalne i međusektorske saradnje nije adekvatan, nejasno su definisane nadležnosti i poslovi koje obavljaju institucije iz sistema socijalne i dječje zašite. Takođe, mreža usluga u sistemu socijalne i dječje zaštite nije dovoljno razvijena.
U Federaciji BiH, 80 institucija direktno provodi socijalnu i dječju zaštitu. Od toga, njih 61 su osnovani i organizirani kao CSR koji imaju status pravne osobe (59 općinskih i 2 kantonalna), a 22 su organizirani kao službe socijalne zaštite u okviru općinskih organa uprave. Od 822 uposlenih, 304 je socijalnih radnika. U 2020. godini ukupno je obrađeno 228 hiljada slučajeva, odnosno 278 slučajeva po uposlenom, te pruženo 288 hiljada intervencija, odnosno 351 intervencija po uposlenom (zadnji raspoloživi podaci).
U toku 2022. godine usvojen je Zakon o ustanovama socijalne zaštite FBiH kojim se uređuje djelatnost i korisnici usluga ustanova socijalne zaštite FBiH, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje ustanova socijalne zaštite FBiH. Nastavljeni su ranije pokrenuti procesi transformacije velikih ustanova socijalne zaštite, jačanje kadrova u CSR, te stvaranja kvalitetnije saradnje između ministarstava rada i socijalne politike, na kantonalnom i federalnom nivou. U izvještajnoj godini, pripremljen je i Zakon o socijalnim uslugama u FBiH koji će nakon konsultacija i prikupljenih mišljenja, biti upućen u parlamentarnu proceduru. Planirane aktivnosti na izradi Zakona o djelatnosti socijalnog rada u FBiH nisu započete u 2022. godini.
U cilju unapređenja pojedinih zakonskih odredbi koje se tiču hraniteljstva, odnosno ukidanja ograničenja koje se naslanja na Porodični zakon u FBiH, u 2022. godini pripremljene su izmjene i dopune Zakona o hraniteljstvu u FBiH. Takođe, uspostavljeno je zajedničko Radno tijelo za praćenje implementacije Zakona o hraniteljstvu.
KLJUČNI NALAZ |
Pozitivni pomaci zabilježeni su u provođenju procesa zaštite i zbrinjavanja socijalno osjetljivih kategorija stanovništva koji se tiču hraniteljstva. Potrebno je donijeti zakonsku regulativu iz oblasti pružanja socijalnih usluga, kao i strateški dokument za razvoj sistema socijalne zaštite. |