Unaprijediti fiskalnu stabilnost i izravnanje u oblasti javnih finansija

Konverzijom akumuliranog deficita u javni dug može se stabilizirati nivo neizmirenih obaveza. Neizmirene obaveze prisutne pretežno na nižim nivoima vlasti je potrebno sanirati na jedinstven i pravičan način u skladu sa međunarodnom praksom, te se, zbog značajnog iznosa tih obaveza, proglašenje javnog duga nameće kao jedina opcija. Nužno je pojačati finansijsku disciplinu uvođenjem fiskalnih kazni/poticaja za (ne)pridržavanje fiskalnih propisa koji se tiču fiskalne odgovornosti kako bi se u krajnjem slučaju spriječilo kreiranje novih deficita i destabilizacija sistema javnih finansija.

Izmjenama Zakona o pripadnosti javnih prihoda u FBiH i Zakona o porezu na imovinu, postići će se horizontalna i vertikalna raspodjela javnih prihoda koja se zasniva na stubovima derivacije i izravnanja, uzimajući u obzir fiskalni kapacitet i nadležnosti.

U ministarstvima finansija treba izraditi integrisane matrice fiskalnih rizika za različite nivoe vlasti u FBiH na godišnjem nivou i osigurati njihovu javnu dostupnost. U Federalnom ministarstvu finansija neophodno je pripremiti jedinstvenu metodologiju i vremenske rokove za izradu matrica fiskalnih rizika. Izradu i objavljivanje matrice fiskalnih rizika u FBiH treba učiniti obaveznom kroz izmjenu relevantnih zakona.

Indikator 

Izvor

Polazna vrijednost 

Ciljna vrijednost

Broj integrisanih matrica fiskalnih rizika 

FMF

0/11 (2020)

11/11

% javnog duga u odnosu na BDP

FMF, FZS

25,7 (2018)

20,0