-
Unaprjeđivati vladavinu prava
-
Staviti javnu upravu u službu građana
-
Unaprjeđivati odgovornost u oblasti javnih finansija
- Unaprjeđivati transparentnost u upravljanju javnim finansijama
- Povećati učinak u trošenju javnih sredstava i obim i efikasnost javnih investicija
- Povećavati efikasnost u naplati javnih prihoda
- Unaprijediti fiskalnu stabilnost i izravnanje u oblasti javnih finansija
- Osigurati održivost PIO sistema
- Podržati transparentnost, restrukturiranje i privatizaciju preduzeća s udjelom države u vlasništvu
Unaprijediti fiskalnu stabilnost i izravnanje u oblasti javnih finansija
Konverzijom akumuliranog deficita u javni dug može se stabilizirati nivo neizmirenih obaveza. Neizmirene obaveze prisutne pretežno na nižim nivoima vlasti je potrebno sanirati na jedinstven i pravičan način u skladu sa međunarodnom praksom, te se, zbog značajnog iznosa tih obaveza, proglašenje javnog duga nameće kao jedina opcija. Nužno je pojačati finansijsku disciplinu uvođenjem fiskalnih kazni/poticaja za (ne)pridržavanje fiskalnih propisa koji se tiču fiskalne odgovornosti kako bi se u krajnjem slučaju spriječilo kreiranje novih deficita i destabilizacija sistema javnih finansija.
Izmjenama Zakona o pripadnosti javnih prihoda u FBiH i Zakona o porezu na imovinu, postići će se horizontalna i vertikalna raspodjela javnih prihoda koja se zasniva na stubovima derivacije i izravnanja, uzimajući u obzir fiskalni kapacitet i nadležnosti.
U ministarstvima finansija treba izraditi integrisane matrice fiskalnih rizika za različite nivoe vlasti u FBiH na godišnjem nivou i osigurati njihovu javnu dostupnost. U Federalnom ministarstvu finansija neophodno je pripremiti jedinstvenu metodologiju i vremenske rokove za izradu matrica fiskalnih rizika. Izradu i objavljivanje matrice fiskalnih rizika u FBiH treba učiniti obaveznom kroz izmjenu relevantnih zakona.