Provesti digitalnu transformaciju javne uprave

Ova mjera predviđa uspostavu efektivnog upravljačkog i organizacionog okvira informatizacije i digitalizacije na nivou federalnih, kantonalnih i lokalnih organa uprave. Digitalnu transformaciju javne uprave treba raditi u skladu sa politikama i strategijom razvoja informacionog društva u BiH, što će omogućiti ravnomjeran i koordiniran razvoj e-uprave, usaglašen sa pravcima i ciljevima Strateškog okvira za reformu javne uprave i standardima sigurnosti i zaštite podataka. Na taj način će FBiH pratiti trendove razvoja Digitalne agende EU.

Jedan od osnovnih načina reforme i modernizacije javne uprave je e-uprava. Na nivou FBiH, zato je potrebno donijeti Strategiju razvoja e-uprave.

Na osnovu iskustava zemalja koje su uspostavile e-upravu, prvi korak u stvaranju efikasne i efektivne e-uprave treba biti imenovanje centraliziranog tijela sa jakim mandatom, dovoljnim resursima i blizinom donosiocima političkih odluka, koje će upravljati i koordinirati cijelim procesom uvođenja e-uprave. Kako organi uprave imaju veliki nivo samostalnosti u nabavci IKT infrastrukture, dizajnu i implementaciji IKT sistema, neophodna je koordinacija ovih aktivnosti i donatorskih inicijativa, što je zadatak centraliziranog tijela.

U okviru ove mjere, potrebno je hitno usvojiti Zakon o elektronskom potpisu i izmjeniti Zakon o upravnom postupku jer postojeći ne predviđa mogućnost elektronske komunikacije između stranaka i organa uprave, i implementacije e-usluga.

Javne usluge u FBiH su još uvijek organizovane na način koji je praktičniji za upravu, a ne prema potrebama korisnika usluga. Interoperabilni registri su više izuzetak nego pravilo i javne usluge nisu organizovane po principu one stop shop (sve usluge na jednom mjestu) što je osnovni smisao e-uprave. Zbog toga je, u što je moguće kraćem roku, neophodno uvezati postojeće izvorne registre koji su definisani u okviru interoperabilnosti kako bi se omogućila integracija registara i pristup podacima i javnoj usluzi na jednom mjestu. Takođe, potrebno je uspostaviti sistem za mjerenje zadovoljstva korisnika uslugama.

Na nivou institucija FBiH, potrebno je donijeti obavezujuća pravila i standarde koji će se slijediti prilikom izbora i korištenja telekomunikacionih linkova (LAN/WAN, VPN, routing i ostalih relevantnih protokola) kako bi se osigurale adekvatne performanse mrežnih resursa, smanjili troškovi zakupa telekomunikacionih linkova i osigurala uspostava interoperabilne mreže koja će omogućiti funkcionisanje digitalne servisne infrastrukture za e-upravu po uzoru na TESTA network service koji koriste institucije u EU. Veoma je važno osigurati potpunu implementaciju Regionalnog roaming sporazuma.

Indikator 

Izvor

Polazna vrijednost 

Ciljna vrijednost

Godišnja promjena broja registara podataka koji su postavljeni na platformu za interoperabilnost (GSB)

FMPIK

n/d

n/d

Prilagodljivost pravnog okvira digitalnim poslovnim modelima

WEF

2,4 (2019) (BiH)

6,0

E-učešće (e-participation)

WEF

0,43 (2019) (BiH)

0,80