-
Unaprjeđivati obrazovni sistem
-
Poboljšavati ishode zdravstvenog sistema
-
Ublažiti trend demografskog starenja stanovništva, poboljšati stabilnost obitelji i položaj mladih
-
Smanjivati neaktivnost i nezaposlenost, naročito dugoročnu
-
Smanjivati siromaštvo i socijalnu isključenost
- Podržavati bolju ciljanost socijalne zaštite
- Poboljšati socijalnu uključenost marginaliziranih grupa
- Unaprjeđivati međusektorsku saradnju, infrastrukturu i kompetencije pružalaca usluga socijalne zaštite
- Poboljšavati poziciju ranjivih skupina na tržištu rada
- Osigurati socijalne programe za smanjivanje energetskog siromaštva
Osigurati socijalne programe za smanjivanje energetskog siromaštva - izvještaj za 2022.
Pokazatelji o broju domaćinstava koja su u stanju ili riziku od energetskog siromaštva su teško dostupni. U FBiH nije uspostavljen sistem i način za utvrđivanje i praćenje energetskog siromaštva, te ne postoji regulatorni okvir za njegovo suzbijanje.
U toku 2022. godine, u cilju smanjenja troškova električne energije kućanstvima i stimulaciji energetske efikasnosti, izvršena je realizacija odluke o subvencioniranju troškova električne energije za osobe u stanju socijalne potrebe i korisnike najniže i zajamčene penzije u iznosu od 2,1 mil. KM. Takođe u 2022. godini, Federalno ministarstvo prostornog uređenja radilo je na realizaciji Programa utopljavanja zgrada radi uštede energije, razvoja infrastrukture za energijske audite i energijsko certificiranje zgrada (web Registar energijskih certifikata) za šta je iz Budžeta FBiH izdvojeno cca 2,8 mil KM, te implementaciji Projekta energijske efikasnosti u FBiH – BEEP, za šta su implementirana kreditna sredstva u iznosu 8,3 mil. KM.
Prema anketi od ukupnog broja anketiranih JLS, 3 je odgovorilo da su imali programe podrške energetske efikasnosti domaćinstava, dok je 64 odgovorilo da nisu razvili programe podrške. U odnosu na prethodnu anketu, obavljenu za 2021. godinu, broj JLS koje su podržavale programe energetske efikasnosti smanjio se za 37,5%. Izdvajanja za projekte energetske efikasnosti u FBiH od strane JLS su vrlo niska. U 2022. godini se u prosjeku izdvajalo oko 0,7% realiziranog budžeta, odnosno 2,8% ukupnih subvencija i grantova po JLS.
Od ukupnog broja anketiranih JLS, 47 je odgovorilo da nemaju razvijen sistem javnog grijanja, a 16 je odgovorilo da ima. U 15 JLS prosječan obuhvat domaćinstava sistemom javnog grijanja iznosi 18,6%. Najveći obuhvat imaju Općina Novo Sarajevo (73,8%), Grad Tuzla (60%), te Općina Kakanj (30%), dok u ostalih 12 JLS prosječan obuhvat domaćinstava sistemom javnog grijanja iznosi 7,4%.
KLJUČNI NALAZ |
Smanjen je broj JLS koje su podržavale programe energetske efikasnosti. Potrebno je uspostaviti sistem i način za utvrđivanje i praćenje energetskog siromaštva kao i regulatorni okvir za njegovo suzbijanje. Potrebno je osigurati veći nivo informiranja lokalnih aktera o ciljevima i planovima energetske tranzicije. |