-
Unaprjeđivati vladavinu prava
-
Staviti javnu upravu u službu građana
- Jačati političko i institucionalno vođenje i koordinaciju reforme javne uprave i ekonomskih reformi
- Uspostaviti funkcionalnu i racionalnu organizaciju javnog sektora
- Jačati sistem i koordinaciju izrade, implementacije i izvještavanja o razvojnim politikama
- Osigurati preduslove za veću apsorpciju EU fondova
- Jačati statističku osnovu kao podlogu za utvrđivanje politika
- Provesti digitalnu transformaciju javne uprave
-
Unaprjeđivati odgovornost u oblasti javnih finansija
Provesti digitalnu transformaciju javne uprave - izvještaj za 2022.
U 2022. godini, otpočeo je proces izrade prednacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o upravnom postupku.
E-učešće (e-participation)
Izvor: UN E-Government
Zaključkom Vlade FBiH, poslovi vezani za interoperabilnost preneseni su na Finansijsko-informatičku agenciju. FIA je zadužena da preuzme savjetodavnu i vodeću ulogu u postupku uspostave centralizovane informatičke strukture u FBiH. Uspоstаvljen je Jedinstveni rеgistar rаčunа fizičkih lica, usklađen sa EU legislativom.
Pokrenut je Projekat e-uprave od strane USAID/BIH, u saradnji sa Federalnim ministarstvom prostornog uređenja. U okviru USAID-ovog Projekta e-uprave, otpočeo je razvoj modernih informacionih sistema “E-inspektor 2” i BIMS (Border Inspections Managemet System - informacioni sistem za obavljanje kontrole ispravnosti roba i predmeta u prekograničnom prometu). Usklađeni su propisi iz nadležnosti Ministarstva s propisima na uspostavi e-vlade. U 2022. godini, nisu uvezani postojeći registri i nije omogućen pristup podacima i javnoj usluzi na jednom mjestu.
KLJUČNI NALAZ |
Nije zabilježen napredak u procesu digitalizacije javne uprave i nisu ostvareni neophodni zakonski preduslovi za efikasnu digitalnu transformaciju javne uprave. Neophodno je uspostaviti centralizirano tijelo za upravljanje i kordinaciju procesa e-uprave i donošenje Zakona o elektronskom potpisu na državnom nivou. |