-
Unaprjeđivati zaštitu i korištenje prirodnih resursa
- Podizati svjest o zaštiti okoliša, klimatskim promjenama i nužnosti razvoja zelenih vještina
- Unaprjeđivati pravni i institucionalni okvir regulacije okoliša i razvoj komunalne infrastrukture
- Unaprjeđivati zaštitu i korištenje prirodnih resursa i biološku raznolikosti biodiverziteta
- Osiguravati održivo korištenje vodnih resursa
- Osiguravati održivo korištenje zemljišnog resursa
- Osigurati održivo upravljanje i gospodarenje šumama i divljači
- Unapređivati integralno upravljanje otpadom i sistem cirkularne ekonomije
- Uspostaviti sistem održivog i odgovornog istraživanja, eksploatacije i upravljanja mineralnim sirovinama
-
Unapređivati kvalitet zraka
-
Povećati energijsku efikasnost
-
Započeti realizaciju energetske tranzicije
-
Poticati razvoj ruralnih prostora
-
Povećati otpornost na krize
Osigurati održivo upravljanje i gospodarenje šumama i divljači - izvještaj za 2023.
Ukupna posječena drvna masa u 2022. godini (zadnji dostupan podatak) iznosila je 2.499 hiljada m3, što je u odnosu na prethodnu godinu manje za 0,4%.
Posječena drvna masa, vještačko pošumljavanje
Izvor: FZS
Vještački pošumljene površine zemljišta tokom perioda od 2018. do 2022. godine bilježi promjenjivo kretanje. U 2022. godini, pošumljeno je ukupno 1.358 ha površine, što je za 26,4% više u odnosu na 2021. godinu.
% dodane vrijednosti oblasti šumarstva u BDP-u
Izvor: FZS, EUROSTAT
Udio dodane vrijednosti oblasti šumarstva, u BDP-u, u Federaciji BiH, u periodu od 2017. do 2023. godine, bilježi relativno stabilne vrijednosti. U 2023. godini, zabilježen je udio od 0,64%, na nivou od prethodne godine. U poređenju sa prosjekom EU i zemalja okuženja, FBiH bilježi nešto veće učešće. Od pomenutih zemalja, jedino je u Sloveniji zabilježen veći udio (0,76%).
Prema podacima FMPVŠ, prosječna otvorenost šuma u FBiH sa stanjem na dan 31.12.2021. godine iznosi 11,8 m/ha (zadnje raspoloživ podatak), što je nešto više u odnosu na prethodnu godinu (11,4 m/ha).
Oblast šumarstva je još uvijek neadekvatno regulirana. Nije usvojen Zakon o šumama na nivou Federacije BiH, nije usvojen Šumarski program, čije je usvajanje prolongirano do donošenja Zakona o šumama. Nije donesen Zakon o lovstvu u FBiH.
Nepostojanje propisa za oblast šumarstva, ograničenost kapaciteta, trome interne procedure i procedure javnih nabavki, otežavaju provođenje planiranih aktivnosti u planiranom vremenu na razvoju Informacionog sistema šumarstva (ISŠ). U 2023. godini, planirane su aktivnosti na razvoju ISŠ-a, ali u Planu javnih nabavki za 2023. godinu ove aktivnosti nisu bile uključene.
KLJUČNI NALAZ |
Indikatori pokazuju promjenjiva kretanja bez vidljivog pozitivnog trenda u posmatranom periodu. Potrebno je donijeti relevantan zakonski i strateški okvir upravljanja šumama, uložiti više napora na unaprjeđenju šumske transportne infrastrukture, informacionog sistema šumarstva, te značajnije povećati obim vještačkog pošumljavanja. |